Megan Fox-fenomenet.

En sak jag har tänkt på under en längre tid är varför Megan Fox så ofta är svaret på frågorna "Vem är den snyggaste kändisen?" och "Säg en snygg tjej!". Jag håller helt klart med att hon är hyfsat snygg, men inte SÅ snygg. Antagligen bygger de flesta sin uppfattning om Megan Fox som "sjukaste jävla snyggingen ever!!" efter Transformers filmerna och (patetiskt nog) den scenen där hon lagar en bil (http://nyheter24.se/nextinfashion/rorebobecoccoca/files/2010/05/megan_fox_01.jpg). Trots att jag tokgillar brunetter med bra bröst så faller jag ändå inte för Megan Fox, antagligen för att alla andra redan har gjort det och då känns det inte så ballt att tycka samma.

Däremot tycker jag att Emanuelle Chiquiri är SINNESSJUKT het och det har jag tyckt enda sedan jag såg filmen 100 girls för ett par år sedan, nu har hon breakat som Sloan i Entourage och det känns nästan som att hon är "nya Megan Fox". Det blir lite speciellt eftersom jag tyckt att hon är vacker så länge (och långt innan alla andra tyckte det) vilket gör att jag fortfarande kan med att gilla henne.

Snygg.

Om vi tar ner detta till Sverigenivå så tycker jag att Stockholm it-girls (om de nu ens kallas det) håller hög nivå, då i synnerhet Kristin Zetterlund, Billie Josepshon, Dasha Girine och Evelina Appelskog. It-girls eller inte, alla är riktigt snygga! Det tråkiga är att de flesta i min omgivining antagligen inte ens har en aning om vilka jag pratar om då.

Social kompetens.

En av alla mina tvångstankar just nu är att jag tvivlar så jävla hårt på min sociala kompetens. Jag tror på riktigt att jag är en av de mest osociala personerna som finns och så fort jag pratar med någon och det haltar lite, kanske rent av blir tyst i några sekunder för mycket, vill jag bara springa därifrån fort som fan alternativt sjunka genom jorden snabbast möjligt. Trots att jag under ca 2 år nu gjort stora framsteg från att vara en blyg, intåtvänd person till mer utåtriktad och social men jag har ändå en bra bit kvar tills jag blir den person jag vill bli rent socialt.

Därför ser jag min flytt till Åre som ett socialt experiment. Ska bli så jävla intressant och se om jag tar vara på chansen och utvecklas socialt eller om jag bara ryggar tillbaka och låter andra ta plats.

RSS 2.0