En eller hundratals läsare.

En sak som gör att jag har svårt att komma igång med själva bloggandet är att jag inte vet om man ska skriva som att man har flera hundra läsare, kanske rentav tusentals, när man egentligen inte ens har tio stycken. Finns flera lösningar på detta:

1. Bara blogga personligt, precis hur jag vill och fullständigt skita i hur många läsare jag har. Inte så troligt alternativ då jag skriker av bekräftelse oftast och att skriva utan att få någon uppmärksamhet eller feedback känns sådär.

2. Börja personligt men efterhand öka till att skriva mer professionellt. Ännu mindre troligt än föregående alternativ då jag inte ser några som helst planer i nuläget på att bli proffesionell med mitt bloggande.

3. Låtsas om att jag skriver för tusentals personer där dessutom de allra flesta är totalt hjärndöda att jag måste förklara varenda begrepp jag använder mig utav. Minst troligt.

Lutar åt alternativ 1, sen kanske, kanske alternativ 2 om jag mot all förmodan skulle bli plockad av någon större site och börja blogga där.

Sen är det otroligt omotiverande att skriva när man har en så pass ful design som jag faktiskit har. Skulle kunna ägna ett par veckor åt att plugga lite basic html och lära mig koda men känner lite fuck that, detta funkar som nödlösning och vill hellre lägga energi på något annat än att läsa om kodning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0